Wednesday, May 18, 2011

emosi xstabil..

bismillahirrahmanirrahim...

malam ni.. perwatakan ku berbeza.. drpd malam2 sebelum ni.. nape aku rasa macam disisihkan.. dipergunakan?? seakan-akan baju yang dipakai apabila baru beli dr Hypermarket Pengkalan mana2 la.. apabila lusuh.. dah xpakai da.. tp masih simpan utk kegunaan time xde baju lain dah nk pakai.. itu yg aku rasa.. ditanya2.. seorang sahabat yg juga merupakan kaunselor(baru diiktiraf.. hehe) cakap.. dont be paranoid!!! tepinga2 aku kejap.. paranoid?? bermain dgn ilusi sndri..aku macam ni sebelum ni? terlalu fikirkan sesuatu yg negatif?? emmmm ye kot.. kadang2 tgk muka org lain masam pn ingat kite yg sala.. pk org mara kite... tp pk2 balik.. macam betul je aku yg salah.. tp.. si kaunselor baru diiktiraf tu ckp... tu pekara negatif. argghhh!!!!!!!!!!!!!!!!! sakit kepala lak pk ni..

sebenarnya bg aku sndri.. kadang2 apa yg kite pk mungkin ada betulnya.. org mara kite.. depends on situation la.. bukan tibe2 je.. tp pekara ni jugak xelok utk diri sndri.. dan org lain.. kadang2 pekara xde mende pn tp kite pk melampau sgt smpi pekara negatif tu betul2 belaku.. ni semua mainan syaitan laknatullah.. nak menjejaskan hubungan antara manusia.. ish jhat betul la.. tp kadang2 manusia tu sndri yg carik pasal.. iman xkuat xleh lawan sume tu.. Allah da bg petunjuk.. tp xmao ikot. buat kepala sndri.. last2 ada la yg smpi bunuh2 la ape la.. angkara diri xkuat iman.. xguna akal.. nauzubillahiminzalik... 

malam ni aku agak lain dgn beberapa org.. agak beremosi.. agak pelik.. sumenye agak... aku sedar emosi aku xstabil.. aku sedar aku terluka dan melukai.. entah la nape jd macam ni.. kaunselor aku bg jalan utk aku buat terapi.. terapi mental.. huhu drpd sesi tu.. banyak yg aku drpd kaunselr tu.. pengalaman beliau dlm menangani stres.. tangani masalah sekeliling.. bnyk aku dpt.. tp kadang2 senget gak kaunselor tu.. huhu tp aku sedar, senget2 die la yg buatkan aku kuat.. lebih kuat.. terima kasih Ya Allah temukan aku dengan kaunselor tu.. emosi yg td sgt2 xstabil, boleh jd stabil.. drpd sesi terapi aku jalani td, aku da tau apa yg aku pelu buat.. aku tau apa yg pelu aku lakukan.. aku tau langkah aku lepas ni.. terima kasih ya Allah skali lg sbb bg aku jalan, petunjuk utk aku amik.. 

dan kepada insan yang membuatkan aku terluka dan yang aku lukai.. aku mntak maaf sgt2.. aku xde niat utk lukakn sape2.. aku cuma xpandai control emosi aku. aku xpatot buat macam tu. aku patot jd macam biasa je.. xpelu nk terasa ke ape ke.. aku mntak maaf ek.. semoga hubungan kita ni baik2 je esok lusa ek.. insyaAllah.. 


No comments: