Thursday, May 19, 2011

exam3!!!

bismillahirrahmanirrahim...

exam... hemm macam biasa.. exam time dtg menginggah lagi skali dlam hidup aku.. tp kali ni berbeza sikit la.. ye la kan, aku ni baru masuk sem 1 degree.. so, paper exam pn lain jugak la.. kalo dulu, exam sejam setengah, sejam45 mini je.. tp kali ni 2jam setengah.. uhuk~. nak jwb bende la ni.. 19 mei 2011, tarikh pertama, paper pertama, hari pertama bg tahun ni aku exam.. paper Falsafah dan Pendidikan di Malaysia.. huh memang betul2 mcm sejarah kot.. aku ni dah la kureng ng fakta2 ni..hadui~ isao xleh goreng je ni.. ya Allah, bg la ketenangan pd dirku ini.. sesuai dengan nama ku yang telah Engkau berikan.. amin....~ 

persediaan exam? huhu entah la.. nak kata xbaca, baca la.. nak kata xingat, ingat la.. tp takot kalo2 masuk dlm exam, xleh goreng.. masak la aku nanti.. huhu tp aku yakin.. aku akan diberikan hasil yang sesuai dan berpatotan dengan usaha aku.. insyaAllah.. 

aku punya jiwa sama emosi manyak tenang ini hari.. alhamdulillah nikmat Allah kurniakan.. 19 mei 2011 jugak, aku bukakan hati aku untuk menerima keadaan sekeliling.. menerima apa yg dah belaku.. yes, sememangnya benar kata2 drpd seseorang.. Allah akan berikan pelangi seandainya tiada matahari di waktu hujan.. kata2 ni sangat biasa didengari tetapi apabila kita berdepan dengan sesuatu hal dan masalah, kata2 ini lah penaik semangat, membuatkan kita sabar dengan ujian Allah.. dan memang sgt2 berkesan la bg diri aku.. sbb tu aku selalu tanamkan dalam diri ni.. sekecil mana pn insan, sekecil mana pn idea nya, tetap dapat mengubah sesuatu perkara yang besar.. jadi, jangan sesekali kecilkan kata2 daripada sesiapa jua.. kebijaksanaan seseorang dengan orang lain tidak sama Allah berikan. kadang2 kanak2 umo 7tahun, boleh buat sesuatu atau boleh bg sesuatu yg kita sendiri xboleh pk.. dan xterpk.. itu gifted yg Allah berikan. kita xkan pernah tau kelebihan sekeliling seandainya kita menutup pintu hati kita untuk menerima kelebihan orang.. 

rsnya cukup lah entry pd kali ni.. esok exam.. semoga dpt jawab pd semua yg exam ek.. terutama kpd awak.. ehek~ sy doakan ye.. hehe doakan sy jugak esok, exam 2.30 smpi 5petang. huu lama tu.. n doakan sy dpt goreng ayat2 exam esok.. slmt malam semua.. =)


No comments: