Friday, September 27, 2013

It's My Day..

bismillahirrahmanirrahim..
Allahuakbar, Allahuakbar, Allahuakbar..
Allahumma solli 'ala saiyidina muhammad, wa 'ala aalihi wasohbihi wasallam..

sujud syukur pada Allah kerana menciptakan langit dan bumi dan perhiasan di dalamnya.. moga kita menjadi orang yang sentiasa bersyukur.. amin.. 



actually, today's my birthday.. 



yeaaayy..... seronoknya apabila tiba waktu hari ulang tahun kelahiran ni. kenapa? sebab aku tahu, aku semakin dekat dengan kematangan. aku semakin dekat dgn usia yg membolehkan aku mencapai impian aku...

tapi....

aku lupa bahawa aku sedang menghampiri detik kematian.. pertunangan bersamanya sudah diikat.. hanya menunggu untuk majlis akad sahaja.. sampai majlis akad itu, semuanya akan berubah. kehidupan yang baru perlu aku harungi.. Allahuakbar, hanya Engkau yang tahu bilakah waktu akad ku.. 



Kali pertama.. selama beberapa tahun aku sambut birthday dengan senyuman. tapi kali ni, aku menyambut hari lahir dengan air mata. sememangnya aku terkenal dengan perempuan yang sangat pemurah dengan air mata. air mata sentiasa buat promosi untuk jatuh ke bumi.. 
hati yang tidak tenang. kepala yang runsing. kaki lemah longlai, seakan-akan boleh jatuh bila2 masa saja.. Allahu, ujian apakah ini? diuji pula dengan hati.. tambahan lagi aku bermasalah dalam perhubungan istimewa antara insan yang sudah aku anggap ayah dan ibu sendiri.. aku merosakkan hubungan ini. Allahu, jahatnya aku. tapi waktu ini jg Allah bukakan hati aku untuk menjernihkan hubungan ni. bertindih-tindih ujian Allah bagi. kenapa?? kenapa ya Allah? lama difikirkan.. sekarang, sudah ada jawapannya.. 

kerana aku makin lama makin jauh dengan-Nya

ya Allah, ampunkan dosa ku. ampunkan silapku. ampunkan segalanya. apa yang belaku pada aku saat ini, memberikan aku satu keinsafan. aku mulakan dengan menyambut ulang tahun kelahiran aku dgn sujud syukur. alhamdulillah, selama 22 tahun aku di muka bumi Allah, tak pernah sekali pn aku sujud syukur setiap kali tarikh 27 september. Allah, hebatnya Engkau. menarik perhatianku dengan memberiku ujian hati.hebatnya Engkau, memikatku dengan ujian ini. 

Ya Allah, kuatkan aku dalam mengharungi ujian -Mu. kuatkan aku untuk aku istiqamah menjadi mukminah.. amin...


No comments: