Friday, September 27, 2013

Kamu!!! Temanku...

bismillahirrahmanirrahim..



Allahuakbar.Allahuakbar.Allahuakbar.

Allahumma solli 'ala saiyidina muhammad, wa 'ala aalihi wa sohbihi wasallam..



Syukur dipanjatkan kepada Allah, Tuhan semester alam, menjadikan langit dan bumi dan kehidupan di dalamnya. Selawat dan salam kepada junjungan besar Baginda Rasulullah, Nabi Muhammad yang menjanjikan syafaat kepada umat yang mengikuti ajaran Islam.. Isyfa'lana ya Muhammad... 





entry kali ni, kamu!! kali ni aku fokus pada seorang teman. pernah tak kita merasakan bahawa kadang kala, sahabat baik sendiri tak boleh menjadi pendengar yang baik bagi sesuatu hal. dan kadang kala kita memerlukan seorang teman yang lain untuk menjadi pendengar bagi masalah itu sahaja? pernah tak terfikir kenapa semua jadi macam tu? macam biasa, jawapan aku hanya satu... sebab


Allah pertemukan kita dengan seseorang ada hikmahnya. hikmahnya adalah untuk saling melengkapi

melengkapi bukan sahaja untuk suami isteri. tetapi dalam hubungan persahabatan jua. dalam hubungan kawan juga. dalam hubungan teman juga. dan kadang kala dalam hubungan musuh. Allah Maha Hebat, menciptakan kita untuk melengkapi..

Seni Muzikal dalam kenangan..~


alhamdulillah, aku juga dikurniakan insan-insan yang sering berada di sampingku. di kala aku berduka, sering kali dia titipkan doa utk ku. nasihat, memujuk hatiku. melemparkan kata-kata semangat untuk aku sentiasa mengingati Allah. Allah Maha Kaya, menganugerahkan aku insan ini. di kala aku buntu, sering kali dia memberikan aku cadangan untuk aku fikir dan mencari jalan penyelesaian. ilmu tidak pernah dia simpan seorang diri. aku mengambil pengajaran daripada kisahnya. dia mengambil pengajaran daripada kisahku. Subhanallah, cantik sungguh anugerah -Mu ini ya Allah.. 

4 tahun lepas~
segala teguran dan pendapat aku, dia ambil. dia tidak pernah malu untuk bertanya mengenai Matematik. huhu kadang kala merasa seperti aku sedang menjadi guru untuknya. subhanallah, aku tak pernah merasa terpinggir apabila bersamanya. setiap kata2 ku, dianggap ilmu untuknya. setiap percakapan ku, di dengarinya dengan teliti.. subhanallah, indahnya ciptaan-Mu.. 
sakinah.. zahrah..








No comments: